tisdag 1 november 2011

Virkad dammsugare.. mönster

virkad dammsugare mönster

Virkade några dammsugare för någon kväll sedan... Dammsugare är väldigt enkla att virka så även nybörjaren klarar av att virka dem.

Mitt garn var rätt så grovt, har inte kvar etiketten men den har nog en grovlek på 4,5 - 5 och använde en virknål på 2,5 mm.

Mitt mönster är följande:
I brunt garn:

V 1: 6 fm i en magisk ring
V 2: 2 fm i varje m = 12 m
V 3: 2 fm i varje m = 24 m
V 4-7: fm varvet runt = 24 m

Byt till grönt garn:

V 8-15: fm varvet runt: 24 m

Byt till brunt garn:

V 16-20: fm varvet runt: 24 m
V 21: Minska genom att virka ihop 2m ( 2i1) varvet ut: 12 m

Börja nu med stoppningen.

V 22: Minska genom att virka ihop 2m ( 2i1) varvet ut: 6 m
Sy fast de återstående 6 m med en nål och fäst tråden.

2 kommentarer:

Emma Fransson sa...

Tack så jätte mycket för Mönstret... ska ge de dammsugarna till pappa när han fyller år...

Kommer länka till din sida när jag lägger ut bilder sen :)

Lyckans foto sa...

Tack för mönstret!! Länkar till din sida när jag bloggar min första dammsugare:)