måndag 24 juni 2013

Virkad blomma

Trevlig midsommar på er alla. 
Håller på och virkar en bukett blommor till mitt vita vardagsrum. Det är så oerhört vackert med virkade blommor om man bara hittar de rätta färgerna att kombinera med. Det finns så många olika varianter av blommor att virka. Först tänkte jag mig liljor men fastnade sen för denna nejlikan. Hittade det enkla mönstret här  En mycket enkel och lättvirkad blomma. 
Började med stjälken ......
Fortsatte sen med blomman ....
Så här ser nejlikan ut när den är klar men jag ville göra nåt annorlunda och......
......jag ville ha en gul mitt på blomman istället så jag virkade en gul pistill och fyllde den med vadd.

Jag vet inte vilken blomma den skall föreställa men rätt vacker blev den i alla fall :), man blir liksom glad av att titta på den

La en metalltråd i stjälken så blomman står upprätt och även gör den böjlig för ett mer naturligt utseende

...mer blommor kommer. Vasen skall fyllas av blommor :)

2 kommentarer:

Eva sa...

Vackert, mycket vackert / Eva

wäschewerkstatt sa...

Wow!
Deine Handarbeiten sind zauberhaft!
Liebe Grüße aus Deutschland
Andrea