söndag 28 oktober 2012

Virkade mattan

Min sista dag på jobbet var den 14 oktober. Fick en underbar blombukett samt några jättefina presenter från mina arbetskollegor jag jobbat med i många många år,- Min chef höll ett tal för mig vilket fick mig att röras till tårar. Samma kväll var det personalfest och det kändes som ett festligt avslut för mig. Har nu börjat på mitt nya jobb sen två veckor tillbaks och det känns väldigt skoj och spännande. Nya arbetskollegor och väldigt mycket ny information att ta till sig. Det känns som att mitt liv fått en nystart. 
 
Min virkade matta har många frågat efter och här är lite bilder på den stora,
tunga virkade mattan.. Det var tänkt att den skulle vara i mitt kök till en början
men hamnade i mina söners rum istället..
 
crochet rug 
 
Mattan var så tung i slutet att jag var tvungen att ha den på golvet när jag virkade de sista varven.
 
Så äntligen färdig. Mattan mäter ca 200 cm i diameter och till detta har det gått åt rätt så många gamla lakan.  

Inga kommentarer: