torsdag 14 juli 2011

Nya babyskor

Babyskorna till min systers nyfödde... virkade dessa istället för den andra modellen som jag visade i mitt förra inlägg. Burkar inte gilla multifärgade garn men tyckte att detta beige-bruna från Järbo-garn blev väldigt fint till babyskor. Garnet var även väldigt smidigt och lätt att virka. Tycker annars om det norska märket Gjestal sport ,ett merceriserat garn som blir väldigt snyggt när det är virkat. Handlar även mycket på loppis och där hittar man definitivt billiga och bra garner.



Varuhuset samt postorderfirman Stoff och Stil har öppnat i göteborg och gissa vem som blev glad över det : )) Var där och handla massa garner samt tillbehör. Köpte även ett väsk-handtag och virkade en liten sminkväska till mig. Skall bara sy ett foder av tyg innan jag virkar fast väskhandtaget.

4 kommentarer:

Eva sa...

Babyskorna är jättefina och läckra knappar ser jag, väskan blir säkert fin den med, den kommer väl på bild när den är helt klar hoppas jag? / Ha en bra dag

Anna sa...

jättesöta babyskor :) väskan blir säkert fin också, vad det ser ut som nu :)

Anonym sa...

Looove the shoes...<3

Emma sa...

hejhej! har du ngt mönster på de fina rosa baby skorna som man kan få köpa eller kopiera? Nyfiken på hur du har virkat sulan.

/Emma