lördag 28 maj 2011

Mina nysydda shoppingkassar, me love : )))

I ett tidigare inlägg nämnde jag att jag ville ha shoppingkassar av tyg istället för alla dessa kassar av plast och papper som bara går sönder. Jag köpte tyget Annamoa från Ikea och lät min mamma sy upp två kassar till mig. De blev finare än vad jag trodde : ))Det är lite Marimekko-stuk på dem.-Me Love !!

Var även på loppis idag och hittade fin-fina merceriserade bomullsgarner i färger som passar mina virk-verk. Köpte även lite barnböcker som var i perfekt skick för 5- 10 kr st. En gammaldags virkbok är alltid bra att ha till hands. I en sån hittar man alltid bra mönster på lampskärmar o dukar. Köpte den för 15 kr.
Önskar alla mammor en trevlig mors dag på söndag. Själv skall jag till min mamma och äta mors-dag middag med familjen. Kram ♥

3 kommentarer:

Eva sa...

Vilka ljuvliga kassar, de med ekorrarna tyckte jag bäst om / Trevlig Söndag med familjen

Anonym sa...

Snygga kassar! Lite roligare att handla med dessa.

Millygarden sa...

Hej och tack för besöket hos mig..vilka snygga kassar din mamma sytt. Praktiskt och miljövänligt och mycke snyggare en dom fula påsarna på ICA.

Kram Marina