söndag 9 januari 2011

Början på det nya året...

Då var man inne på ett nytt år. All julpynt är nu bortplockat. Det märkliga är att lika mycket som man ser fram emot att börja julpynta lika mycket så längtar man efter att få ta bort det i Januari... Hade gäster hemma till jul och det har varit väldigt roligt och full rulle hela tiden, men som sagt så känns det ändå rätt skönt att få komma in i mina rutiner igen. Hade inte virkat på jättelänge och kände att jag började få abstinens
Virkade en hexagon i olika färger samt en enfärgad pentagon igår kväll. Har ett halvstort projekt på G och jag hoppas att jag inte tröttnar. Jag har som jag tidigare skrivit, inget tålamod när det kommer till evighetsprojekt. Älskar virkade plädar gjorda på mormorsrutor men jag vet att jag kommer att börja, för att sen lägga det åt sidan för att påbörja något nytt. Så som min halvfärdiga matta som jag trodde skulle bli klar till jul :( ...

Virkad femhörning och sexhörning,(pentagon och hexagon).


Gjorde en pärontosca idag. Smaken av mjuka päron och det krispiga mandeltäcket ovanpå. Serverat med en klick grädde... Jättegott samt lätt att laga.


Barnen fick 2 julklappar var samt 2 gemensamma,dvs denna riddarborgen och en pyssellåda.

Inga kommentarer: