onsdag 22 december 2010

Brev till tomten och bohuslänsk äggost

Inte en jul utan äggost... För er som aldrig hört talas om äggost så är det en populär efterrätt som är typisk bohuslänsk. Den kan göras på olika sätt men själva grundingredienserna är ägg, mjölk, fil, eller gräddfil. Allt detta skall kokas rätt länge tills massan skär sig. Hälls sen upp i en äggostform och avnjutes med bär... Oerhört gott.. Recept och tillvägagångssätt finns bra beskrivet på Tasteline Äggost


Barnen har gjort långa brev till tomten där de önskar sig halva toys r us plus lite därtill... Min 8.åring la dem i postlådan och vi får väl hoppas att tomten jobbar på posten detta året : ))

Passade själv på att skriva mitt egna brev till honom:

Till tomten i Nordpolen...
Detta året önskar jag mig en högre lön, ett större hus, en ny bil samt massvis med tid över till mig själv..
P.S Då du förra året ignorerade min önskan om en smalare midja så anser jag att jag förtjänar en i år. Tack så mycket för att du inte glömmer mig igen....hälsningar A *

♥ Önskar er alla en riktigt God Jul

Inga kommentarer: