tisdag 16 november 2010

Ja se det snöar, ja se det snöar....

Imorse var det iskallt och det hade även snöat lite grann... snart är det vinter och nu skall man snart börja skrapa bilen och hålla den iskalla ratten. Burrrr......Förhoppningsvis så behöver man inte skotta bort snön som man fick göra förra året... jag minns den dagen där jag inte kunde komma till jobbet pga all snö som hade omringat min bil. Eftersom det är lite jobbigt att manövrera ratten med tjocka fingervantar så ville jag virka ett par halvvantar som jag kan använda när jag kör bil. Jag hittade ett jättefint o mjukt mohairgarn i en puderrosa färg från min garnaffär som jag alltid brukar handla från. Den garnaffären är förresten ett eldorado för en garnfanstast som mig. De har garner i olika färger och former- Att gå in i en sån affär för mig är som att gå in i en godisaffär för gotteälskaren, ... Wunderschönt med andra ord

Började med att virka mudden....


...och virkade sen klart båda vantarna

4 kommentarer:

Fröken Linda sa...

Sockersöta! Jag älskar Mohair och puderrosa :-) Extra fint med sidenbandet.

Maya sa...

Hej.
Vilken underbar blogg, och supersöta halvvantar.
Jag vet inte hur många försök och olika modeller jag har försökt att virka men jag får inte till det, men det har du.
Hit kommer jag att återvända.

Plutt sa...

Superfina, verkligen! Är lite kär. :)

Hittade precis din blogg och la till den på bloglovin direkt. Gillar den bara mer och mer ju mer jag tittar och dina virkade bakverk är bara för underbara! :)

Önskar dig ett gott nytt 2011! ♥

Em sa...

Fina! Har du något mönster till dem?