onsdag 13 oktober 2010

Virkad groda

För någon vecka sedan fick jag hem en katalog där det fanns två grodor av tyg som bara var så söta. Var på väg att beställa dem när min äldsta son gav mig ett tips: -Mamma, du kan väl virka en själv... Ja varför inte!! Genom att titta på bilden i tidningen komponerade jag ihop ett eget mönster och virkade denna sötnosen. Fast min froggy fick en liten krona på huvudet som pricken över i:et hihi. Som vanligt så får alla mina virkade alster ett namn så jag satt och funderade på vad denna prinsen skulle heta? .Hans ögon gör att han ser lite tokig ut så han kunde ju faktiskt heta "Crazy frog", eller kanske Snoop Froggy Frog......Efter lite funderande så kom jag fram till namnet Konrad. Hmmm undrar vad som skulle hända om man kysste honom ..


Här är originalet Tyggrodor från Jotex katalogen










4 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå grymt snyggt virkad... Wow, på fri hand dessutom

skapa och inreda sa...

UNDERBAR!!!!!

carola sa...

Hej!!
Jag sökte på min egen blogg och din kom upp brevid, jätte kul! Vilken fin blogg du har och vad duktig du är! Fastnade för din otroligt fina groda och undrar om du har mönster på den?

Min blogg heter den rosa virknålen efter min favorit virknål som är rosa och på så vis kom din blogg upp samtidigt eftersom den börjar på samma namn, kul!

denrosavirknalen.blogspot.se sa...

Hej igen!

Om du vill och kan kontakta mig angående grod mönstret så når du mig på mailadress carola.rigestal@dll.se (min mail jag har kopplad till min blogg har blivit nått tillfälligt fel på)

Mvh Carola