tisdag 27 juli 2010

Bullbak istället för loppisfynd

Var i helgen på loppis men hittade inte det jag ville. Har varit ute efter ett gammaldags skåp i flera månader men har inte lyckats hitta ett. Vill ha ett sånt riktigt gammalt skåp modell sent 1800tal eller tidigt 1900-tal. Färgen spelar ingen roll, jag målar det enkelt till vitt. Det enda som finns (eller som jag endast lyckas hitta) är fula formlösa 50tals skåp o avlastningsbord. Nåja jag får väl fortsätta leta. Hörde av en väninna att det skall bli ett lant-loppis i närheten av Orust den 7 augusti så jag får köra dit o hoppas på det bästa. När jag kom hem fick jag lust att baka så det fick bli kanelbullar. De blev riktigt stora och fina.


Färdigjästa..

Delicious :)


Denna gamla bordsduken har jag fått av min svärmor. Över den har jag lagt en transparent vaxduk. ....När jag tittar på denna bilden så påminns jag av att jag måste börja måla om mina stolar till vitt. Klarar inte av att se den fula furu-färgen...:((

Köpte "hjärtan på tråd" till min krona som jag har på mitt vardagsrumsbord. Blomman "lyfte" upp kronan och gjorde den riktigt snygg. Har även en svart krona i mitt sovrum och funderar på om jag inte skall göra likadant med den.



.... Mina krukor i köket kanske också borde bytas ut till något snyggare istället??...Får åka till stan imorgon och leta. : ))

Inga kommentarer: