söndag 2 maj 2010

Tjolöholms slott och vimplarna

Idag har vi varit på Tjolöholms slott och fått en guidad tur runt slottet. Det hade såååå många rum. Jag blev alldeles överförtjust i barnkamrarna. Slottet var som en labyrint , det ena rummet ledde till det andra. Hela visningen tog 1 timme och guiden berättade om hela dess historia och om den ofantligt rika grevinnan som inrett allt själv. Tyvärr så fick man inte ta några bilder så vi fick nöja oss med bilderna från exteriören istället. Lite mer info om slottet finns på deras hemsida.
Tjolöholm





Var på loppis i lördags och köpte helt nya garner. Hittade även denna fina sopp-terrinen som jag länge letat efter. En helt ny kostar ca 500 kr, dennas pris kan ni se på prislappen som syns på bilden. Ett riktigt fynd !!



Tyget till vimplarna är köpta och min duktiga mamma (som även sytt mina köksgardiner) har nu börjat med att klippa ut dem. Tyvärr så är jag inte lika bra att sy som att virka. Ser fram emot att hänga upp dem när de är klara.


Inga kommentarer: