tisdag 6 april 2010

Min hobbyhörna

Det jag alltid har önskat mig är ett mysigt pysselrum. Med en massa glasburkar fyllda av pärlor, garner, knappar, nålar, virknålar och en hel del tyger uppstaplade på varann. När jag ändå håller på att drömma så väljer jag ett rum med ett underbart snedtak och stort fönster med mycket ljusinsläpp. Jag skulle kunna tillbringa flera timmar om dagen där och bara hittat på en massa pyssel.
För närvarande är denna lilla hörnan i mitt vardagsrum en liten förvaringsplats där jag har mina garner och verktyg. Den lilla boxen med klackskon på är egentligen en sminkbox som fått bli min sylåda.



På tal om förvaring: Äntligen har jag hittat en lösning på all viktig post som bara dräller in genom brevlådan. Hittade denna "postlådan" på Indiska


....Och så var det mitt stora våningsfat som stått tom väldigt länge pga att jag inte vetat vad jag skall fylla den med. Tror faktiskt att den egentligen är avsedd för blomsterförvaring, (en vän sa att den är ett cup-cake ställ ??). Jag kanske skulle virka lite frukter och ha i? Kanske?

Inga kommentarer: